Front Office Medewerkersdag: interactieve verkenning regio Alkmaar

Alkmaar Marketing
Alkmaar Marketing
Foto: Ed van de Pol

REGIO ALKMAAR – Donderdag 21 maart vond o de jaarlijkse Front Office Medewerkersdag plaats. Dit evenement is in opdracht van de zes gemeenten in Regio Alkmaar georganiseerd door Hart van Noord-Holland regio- en stadsmarketing en is uitgegroeid tot een vast onderdeel van de agenda in Regio Alkmaar.

Door middel van een interactieve tour maken de deelnemers kennis met de mogelijkheden die de regio te bieden heeft. Het doel is om front office medewerkers uit regio Alkmaar (Alkmaar, Dijk en Waard, Bergen, Uitgeest, Castricum, Heiloo) vertrouwd te maken met de veelzijdige regio en de verscheidenheid aan ervaringen die zij aan bezoekers kunnen bieden.

De gastheren- en vrouwen van diverse verblijfsaccommodaties, bezienswaardigheden en informatiepunten in de regio worden uitgenodigd en met de deelname aan de Front Office Medewerkersdag maken zij kennis met de mogelijkheden die de regio te bieden heeft. Vervolgens kunnen zij de gast uit eigen ervaring tips, informatie en inspiratie geven, wat de gastvrijheid in de regio versterkt en bijdraagt aan een verrijkende ervaring voor bezoekers. Daarnaast laten bezoekers zich door informatie spreiden weet Roel Beems, wethouder gemeente Castricum en bestuurlijk trekker toerisme Regio Alkmaar, te vertellen. Hij verwelkomde de deelnemers met een betoog over het belang van hiervan, met name in het hoogseizoen. ‘’Front office medewerkers staan in direct contact met de bezoekers van Regio Alkmaar. Door hen in staat te stellen bezoekers op de onontdekte parels in de regio te wijzen, vervullen zij een belangrijke rol voor de spreiding in Regio Alkmaar.’’

De dag begon bij Museum BroekerVeiling in Broek op Langedijk, waar na de opening van wethouder Beems een interactieve kennisquiz en een boeiende rondleiding door het museum volgde. Hierna vertrok een bus richting Uitgeest, waar onder andere Jachthaven Uitgeest aan het Uitgeestermeer en Erfgoedpark De Hoop werden bezocht. In De Rijp liep men een schilderachtige dorpswandeling die ook nog even langs het VVV-kantoor in De Waag kwam. De reis werd vervolgd langs de Schermer Molens en kort onderbroken voor een tussenstop bij familiebedrijf ‘t Koehotel, waar men meer te weten kwam over lokale streekproducten. De dag werd afgesloten in het Park van Luna met een sportief potje discgolf.

De dag bood een unieke gelegenheid voor medewerkers uit de gastvrijheidssector om de prachtige plekken van de regio te verkennen en te ervaren. En dat is goed bevallen, blijkt uit het gemiddelde rapportcijfer van 8,2 dat werd gegeven door de deelnemers. Mandy Duijvelshoff, Marketingmanager bij Hart van Noord-Holland kijkt terug op een geslaagde dag. “Door zelf te beleven en ontdekken kunnen front office medewerkers hun verhaal uit eerste hand doorgeven aan de bezoekers. Dat werkt nog altijd het beste in het enthousiasmeren van mensen.’’

Cookieinstellingen